| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
scorpiolady Amateur

|
Posted: Thu Feb 14, 2008 6:00 am Post subject: Mötesplats |
|
|
Hej Allihop! Jag har hus i Hua Hin och är svensk. Jag ska dit 18 juni med min yngsta son som är 19, vi stannar till 13 juli. Nu undrar jag om det finns någon träffpunkt i Hua Hin där man kan träffa andra svenskar som har hus i Hua Hin. Vore kul att höra andras erfarenheter om husbygge och ta en öl ihop  |
|
| Back to top |
|
 |
Norseman Moderator

|
Posted: Thu Feb 14, 2008 8:17 am Post subject: |
|
|
Foruten engelskmenn så utgjør svensker majoriteten av utlendinger i Hua Hin.
Jeg tror ikke du vil ha noen vanskeligheter med å treffe dine landsmenn her nede, uansett hvor du bor. _________________ I intend to live forever -- so far, so good. |
|
| Back to top |
|
 |
scorpiolady Amateur

|
Posted: Sat Feb 16, 2008 4:56 am Post subject: |
|
|
Ja det förstår jag att det är svenskar lite överallt. Men vad jag undrade över är om det finns något speciellt ställe pub,restaurang etc. där mer bofasta och folk som har hus och åker ner då och då brukar hänga på om du förstår vad jag menar. Om du inte känner till något sånt ställe så kanske engelsmän har något speciellt ställe går bra det med  |
|
| Back to top |
|
 |
Norseman Moderator

|
Posted: Sat Feb 16, 2008 10:17 am Post subject: |
|
|
Jeg forstår utmerket godt hva du mener, men det er ingen slike expat steder i Hua Hin. Sjansen er imidlertid stor for at du vil treffe mange Skandinaver i Mai Tai, Jailhouse, Cheers Bar, Siam Restaurant, Bamboo Grove + mange andre steder som har Skandinaviske eiere. _________________ I intend to live forever -- so far, so good. |
|
| Back to top |
|
 |
bjarne Amateur

|
Posted: Wed Feb 27, 2008 3:57 pm Post subject: Mötesplats |
|
|
| Så har man jo alltid Sweden Restaurant (der t.o.m. de dyktige, vakre og velkledde serveringsdamene pratar lite svenska og serverer köttbullar), og Mårtenssons Kök rundt hjörnet, men det er kanskje mer turister enn fastboende som går på disse restaurantene. |
|
| Back to top |
|
 |
Little treefrog Rookie

|
Posted: Fri Apr 04, 2008 1:32 pm Post subject: Mötesplats |
|
|
Hej
Jag kommer att förmodligen vara i Hua Hin under denna period med min yngste son snart 15år. Om du har lust så kan vi mötas någonstans i Hua Hin och utbyta erfarenheter Jag kan skicka ett pm när det drar ihop sig och ge dig mitt tfn nr. |
|
| Back to top |
|
 |
scorpiolady Amateur

|
Posted: Mon Apr 07, 2008 3:38 pm Post subject: Hej Little treefrog |
|
|
Hej! Ja det vore kul att träffas . Har du ochså hus i Hua Hin? Ja du kan skriva ditt telefon nummer nar det narmar sig. Om 10 veckor ar vi dar. Langtar så mycket. Vi hors.  |
|
| Back to top |
|
 |
Little treefrog Rookie

|
Posted: Mon Apr 07, 2008 4:05 pm Post subject: Mötesplats |
|
|
Jag skickar mitt nr: när jag är på plats Ska bli kul att träffas  |
|
| Back to top |