Hua Hin Map
A new website offering Google's map technology and accurately marked accommodation, shops, services, bars, restaurants, golf courses and property. Don't get lost and take a look at the Hua Hin Map
Hua Hin Info
More information on the Hua Hin area can be found on these websites:
Tourism Hua Hin: tourist and travel info and guides
Hua Hin Expat: the town's first and original expat website.
Hua Hin Business Directory: free listings for Hua Hin companies.
Hua Hin Classifieds: free online classifieds for Hua Hin.
July 2008: HHAD welcomes two new accommodation partners Ghouse and SeaJays along with Stefano's offering fine Italian cuisine. We have also been notified of a new Thai forum and information site for the area: ยินดีต้อนรับสู่ หัวหินฟอร์ยู เว็บไซต์ของเราเป็นเว็บไซต์แรกที่ให้ข้อมูลเป็นภาษาไทย และ เว็บบอร์ดสำหรับเมืองหัวหิน » www.huahin4u.com

Har ni några förslag

Post new topic   Reply to topic    HHAD Hua Hin Forum Index -> Nordic Section
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Swahn
Novice
Novice

PostPosted: Sat Dec 01, 2007 5:47 am    Post subject: Har ni några förslag Reply with quote

Nu börjar det närma sig min första resa till thailand har bara 13 dagar kvar tills jag sitter på flyget till bankok och 16 tills jag är i Hua hin. Ska bli så skönt:D.

Nu till mina frågor

Har ni några bra förslag vad man kan göra/åka utanför HH?

Jag funderar på å ta en tripp till Koh Phangan och undrar även om ni vet om de e långt å bökigt att ta sig dit från HH?
Har sökt lite på nätet men hittar inget spec som förklarar hur jag ska åka.

Vet ni någon resebyrå som kan hjälpa mig att hitta info?

jag e ute efter lite fina parker å vattenfall mm, gillar mycket musik spec Electronisk musik och undrar om ni även vet om de finns något sånt i närheten eller i HH?

Jag och min familj ska vara där över jul och nyår, kommer det finnas någon slags fest/firande under dessa 2 högtider?

Hoppas jag inte e allt för jobbig nu, ha de så bra vi kanske ses i HH....

Mvh Fredrik
Norseman
Moderator
Moderator

PostPosted: Sat Dec 01, 2007 7:00 am    Post subject: Reply with quote

Hei Fredrik.

Du kan lese litt mere her om steder du kan besøke her: http://www.huahinafterdark.com/attractions.htm

Dersom du vil reise til Ko Phangan så kan du foreks. reise til enten:
Chumphon og ta båt via Ko Tao, eller til Surat Thani og ta båt via Ko Samui.

I Hua Hin vil du finne mange små "reisebyråer" som selger og organiserer turer til alle populære destinasjoner i Thailand.

Vi har direkte bussruter til både Phuket og Chiang Mai om du skulle ønske å reise innenfor disse geografiske målene, eller du kan ta en dagstur til Damnoen Saduak og se det såkalte Floating Market, deretter reise videre til Kanchanaburi og se broen over Kwai.

(Dersom du reiser til river Kwai så unngå å reise dit i en weekend på grunn av all støyen fra disco-flåtene som ligger ute på elven).
Om du liker Thailandsk disco musikk så kan du selvfølgelig dra dit i weekenden.

Som sagt, du finner "reisebyråer" og arrangører av utflukter mange steder i Hua Hin.

Når det gjelder vattenfall så er det eneste og nærmeste stedet Pa La U som ligger nær grensen til Burma.
Det kan være fint der i monsuntiden (regntiden), men i den tørre årstiden fra Desember til Mars er det ikke særlig imponerende vannføring i elven.
Som Skandinav blir du ihvertfall ikke imponert!!
Til Pa La U er det ca 80 km om jeg ikke husker helt feil.

Nærmeste nasjonalpark er Khao Sam Roi Yot ved Pran Buri, 4-5 mil syd for Hua Hin.
Ikke langt fra Pran Buri kan du også finne mangrove skog som du kan spasere gjennom på fine naturstier, du kan leie båt og dra på dagsturer i elvene, eller dra ut på havfiske.

Det er mange muligheter for den som ikke orker ligge på stranden hele dagen.

Live music finner du bare noen få steder, J Gene bar i Soi Binthabat, Restaurant Mai Tai og hotel Hilton i Naresdamri Road.

God tur og ha et fint opphold.
nightstalker
Banned
Banned

PostPosted: Sat Dec 01, 2007 10:03 am    Post subject: ghoeghyu Reply with quote

Razz good to see our scandinavian friends using this forum Razz

any idea what they on about

"An eye for an eye makes the whole world blind."
Mahatma Gandhi
Back to top
View user's profile Send private message
skildpadden
Rookie
Rookie

PostPosted: Tue Dec 04, 2007 7:36 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg er netop kommet hjem efter 14 dage i paradis.

Jeg brugte Tuk tours i Poonsuk road. Det er en dansk-thai pige, som er rigtigt sød til at hjælpe.
Hun bestilte en tur til Koh Talu for mig med en enkelt overnatning. Det var helt fantastisk, da det var midt i ugen (onsdag til torsdag) jeg var der, og så er der i følge reosrtet ikke mange gæster. Da jeg var der, var det blot jeg og et ungt tysk par, som havde hele øen for os selv!

Jeg var ude og vandre i Khao Sam Roi Yot - meget flotte huler - men man skal ikke være bange for klatre lidt.

En kort udfugt til Hua Hins udsigtsbjerg Hin Lek Fei kan også anbefales.

Rigtig god tur
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    HHAD Hua Hin Forum Index -> Nordic Section All times are GMT + 7 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

HHAD Bangsaphan Expat Hua Hin HHBD Hua Hin Blog Khao Takiab Hua Hin Sport Siam Hotels Hua Hin Golf Hua Hin Guest Houses
Hua Hin Report Classifieds Tourism Hua Hin Hua Hin Websites Web Design Hua Hin Accommodation Hua Hin Observer Hua Hin Taxi Hua Hin Media Hua Hin Property

Terms and Conditions | Common Topics | Search the Forums | Advertise | Contact HHAD

Marketed and developed by Digital Metrix & Hua Hin Media © 2002 - 2008 with technology by phpBB © 2008 phpBB Group
In memory of our friend David Geoffrey Boycott 1965 - 2007 RIP Dr Dave Soul Monsta.
© This website, all of its written content, and many of the images therein are copyright HHAD and Medianet Asia Co., Ltd.
In accordance with the 1998 The Digital Millennium Copyright Act any parties found duplicating content from this website will be subject to legal action.