Hua Hin Map
A new website offering Google's map technology and accurately marked accommodation, shops, services, bars, restaurants, golf courses and property. Don't get lost and take a look at the Hua Hin Map |
Hua Hin Info
More information on the Hua Hin area can be found on these websites:
Tourism Hua Hin: tourist and travel info and guides
Hua Hin Expat: the town's first and original expat website.
Hua Hin Business Directory: free listings for Hua Hin companies.
Hua Hin Classifieds: free online classifieds for Hua Hin. |
July 2008: HHAD welcomes two new accommodation partners Ghouse and SeaJays along with Stefano's offering fine Italian cuisine.
We have also been notified of a new Thai forum and information site for the area: ยินดีต้อนรับสู่ หัวหินฟอร์ยู เว็บไซต์ของเราเป็นเว็บไซต์แรกที่ให้ข้อมูลเป็นภาษาไทย และ เว็บบอร์ดสำหรับเมืองหัวหิน » www.huahin4u.com |
|
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Norwegian Rookie

|
Posted: Sun Dec 23, 2007 11:03 am Post subject: Begynner å nærme seg avreise |
|
|
Om en drøy måned retter jeg snuta mot Thailand og en måneds ferie. Begynner med en uke på stranda i Hua Hin.
Dagene går ganske sikkert med på en eller annen strand, men jeg lurer litt på ettermiddagsaktiviteter i byen. Diverse markeder blir det, templer og den slags likeså, men er det noen show, boksing, osv, å snakke om, og som dere som kjenner byen mener en turist bør få med seg?
Jeg har f.eks. aldri sett thaiboksing, og lurer på om det er verdt en kveld? Er det i så fall skikkelige kamper eller er det showboksing for turistene? For i så fall tror jeg heller jeg sjekker ut denne idretten i Bangkok.
Noen tips? |
|
| Back to top |
|
 |
Norseman Moderator

|
Posted: Sun Dec 23, 2007 3:01 pm Post subject: |
|
|
Hei på deg.
Du kan velge mellom 2 steder for i HUa Hin for Muay Thai eller Thai boksing som vi i Skandinavia kaller det.
Det ene ligger i sentrum ovenfor Ammys Guesthouse, det andre nedenfor Grand Hotel.
Du vil også se at kampene er blodig alvor og ikke noe turist påfunn.
Muay Thai er en svært seriøst sport i hele Thailand.
Du vil finne både kamper for voksne og barn/ungdom helt ned i 12 års alderen.
Tuk tukene i byen og alle de små reisebyråene har plakater med bilder av de forskjellige turist-stedene som er verdt et besøk.
Du kan rusle rundt i Mangroveskoger, leie kajakk, dra på dagsturer med elvebåter, dra på elefantturer + masse annet.
Det er kun kjedelige mennesker som kjeder seg i Hua Hin!!
Du kan også dra på dagstur til Dumnoen Saduak og oppleve det flytende markedet der og fortsette videre til Kanjanaburi for å se broen over Kwai.
Det beste er å overnatte i Kanjanaburi slik at en får sett litt av historien rundt dette internasjonalt berømte landemerket.
Vedr. strendene så finner du de beste et stykke syd for Hua Hin.
Foreks. Suan Son Beach.
Ta en Tuk Tuk dit.
Ta også en nærmere titt på en liten fiskelandsby som heter Baan Khao Tao. Der finner du også et tempel som er ganske interessant.
Besøk det gamle palasset til Kongen, besøk Khao Wang i Phetcha Buri, besøk flere forskjellige nasjonal parker, dra på fisketur, kjør go-cart, spill golf, eller gjør som jeg; slapp av.
Ha en fin tur. _________________ I intend to live forever -- so far, so good. |
|
| Back to top |
|
 |
Norwegian Rookie

|
Posted: Mon Dec 24, 2007 7:42 am Post subject: |
|
|
Thanks!
Høres ut som om det er mer enn nok å ta seg til, men kjenner jeg meg rett blir det nok en rolig uke på ulike strender. I hvert fall på dagtid.
Hvordan er forresten tuk-tuk-prisene i Hua Hin? Greit å ha en viss kontroll på hva jeg bør betale før jeg begynner å prute. Har kun vært på Phuket, og der var tuk-tuk-prisene høye. Det ble fort 300 bath for en tur på 10 minutter, og det var etter pruting.
Og når det gjelder strendene i nærområdet: Dette er steder hvor det går fint å oppdrive transport tilbake utpå ettermiddagen, eller bør jeg avtale noe med tuk-tuk-sjåføren som kjørte meg? |
|
| Back to top |
|
 |
Norseman Moderator

|
Posted: Wed Dec 26, 2007 11:03 pm Post subject: |
|
|
| Norwegian wrote: |
Og når det gjelder strendene i nærområdet: Dette er steder hvor det går fint å oppdrive transport tilbake utpå ettermiddagen, eller bør jeg avtale noe med tuk-tuk-sjåføren som kjørte meg? |
Få telefonnummeret til sjåføren så benytter du han neste gang også.
Avtal eller ring. Det er et must. _________________ I intend to live forever -- so far, so good. |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|